Välkommen till Tildas hus - Shabby Chic

Villkor

Tildas Hus är en certifierad e-handlare

    www.tildashus.se och dess ansvariga företag Tildas Hus är certifierat av Bit Security enligt kraven för Certifierad E-handel under kontroll av, och enligt regler fastställda av Rådet för E-handelscertifiering i Sverige, och har mött dessa krav.

    Klicka här, eller på loggan till höger för att se kraven för att få använda loggan för Certifierad E-handel.

 

Betalning

    Betalning kan göras enligt följande alternativ:
  • Faktura, enligt följande fakturavillkor
  • Förskottsbetalning, till vårat BankGiro-konto: 324-5362
  • Förskottsbetalning, med kreditkort, betalkort eller banköverföringar via PayPals säkra betalningssystem.
  • Postförskott, du betalar när du hämtar ut ditt paket hos Posten eller någon av Postens sammarbetspartners. En postförskottsavgift på 50kr tillkommer då till din order.
  • Upphämtning, du betalar kontant när du hämtar upp varan hos oss i Västerås. Då vi inte har har någon "vanlig" butik, så måste vi boka en tid som passar oss båda.

 

Leverans

  • Vi levererar våra varor två ggr i veckan, vanligtvis måndagar och onsdagar. Leveranstiden är 2-5 dagar och paketet levereras till närmaste postutlämning. Om du har valt postförskott så betalar du när du hämtar paketet.
  • Vid leverans utomlands, så står kunden för ev. tullavgift.

 

Ej uthämtat paket

    Vid ej uthämtad paket som går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera dig 350 kr i administrativa kostnader plus den faktiska fraktkostnaden för din order. Betalning skall ske inom 30 dagar från den nya fakturadatumet.

 

Transportskada

    Transportskadat försändelse ska anmälas till posten så snart det upptäcks. OBS! Spar emballaget som bevis. Kontakta även oss vid händelse av transportskada (dock senast 5 dagar efter leverans). Vi kontrollerar alltid våra varor innan leverans, så i händelse av skadad vara så ligger ansvaret hos distibutören

 

Ångerrätt

    Ångerfristen hos oss gäller i 14 dagar från den dagen du hämtar ut paketet eller får det levererat hem till din dörr. Vill du inte behålla varan så kan du alltså skicka tillbaka den till oss. Men innan du gör det så måste du kontakta oss för att få ett RMA-nummer (returnummer). Du får själv stå för fraktkostnaden vid retur. Gäller det ett reklamationsärende eller garantifel så står vi naturligtvis för frakten.

 

Garanti

    Under garantitiden åtar vi oss att reparera eller på annat sätt åtgärda fabrikationsfel på dina varor. Garantitiden på våra varor är vanligtvis 1 år.
    OBS Garantin infattar inte transportskador.

 

Reklamation

    Felaktig eller trasig vara ska reklameras till oss så snart felet upptäcks. Då den felaktiga eller trasiga varan har mottagits av oss, skickar vi en ny vara och du får även ersättning för dina utlägg. Om varan utgått kan du välja att få pengarna tillbaka eller annan vara. OBS! Vara som skickas till oss utan att ni först har tagit kontakt med oss skickas tillbaka.

 

Personuppgifts och anti-SPAM policy

  • Utlämnande av personuppgifter
    Tildas Hus delar inga personuppgifter kunden lämnar till sig till tredje part såvida kunden inte uttryckligen gett sitt samtycke till detta i samband med att informationen lämnades eller vid ett senare tillfälle.

  • Vad som avses med personuppgifter
    Detta innefattar personuppgifter (så som/na) namn, e-postadress adress, telefonnummer, varor eller tjänster ni köpt såväl som uppgifter som ert besök på vår site automatiskt medger, så som ip-adress, webläsarversion, operativsystem, webadress som dirigerade er till vår site, datum och tidpunkt etc.

  • Anti-SPAM policy
    Tildas Hus medverkar ej till att skicka sk SPAM. Som kund till oss kan ni få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation ni initierad samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. Epostutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till våran verksamhet förekommer ej. Sker automatiskt utskick ska kunden kunna avregistrera sig från dessa enkelt från en länk i e-postmeddelandet. Detta ska kunna ske utan att kunden måste göra en inloggning eller liknande.